maandag 6 oktober 2008

Resultaat 4e week : 77,6 kg (- 0,5 kg)

aWeeral een week voorbij. De tijd vliegt toch voorbij. De eerste maand zit er op en het resultaat is : - 4,7 kg ! Niet slecht al zeg ik het zelf. Het betekent ook dat ik 1 maand suikervrij ben en ik moet eerlijk zeggen dat ik mij heel goed voel. Ik heb nog altijd geen zin in snoep gehad en heb mij nog geen enkele keer down gevoeld. De vorige keer toen ik stopte met suiker dacht ik dat ik gek werd, ik had steeds gedachten zoals : “ik zie het niet zitten om te leven zonder suiker” en “zonder suiker heb ik niets meer aan mijn leven” en het gevoel net alsof je je beste vriend (suiker) verliest. Ik weet dat het erg klinkt om zo over suiker te denken, maar ik was (en misschien nog altijd wel) echt wel suikerverslaafd. Dat gevoel heb ik nu niet gehad en heb ik nu ook niet. Af en toe denk ik wel eens aan een suikerbom, maar onmiddellijk daarna denk ik dan : ach, je hebt suiker niet nodig en suiker geeft je geen meerwaarde, je voelt je alleen maar tijdelijk, op het moment zelf, even beter. En dan ga ik gewoon verder met wat ik bezig was. het heeft me wel een tijdje geduurd voor ik zo kon denken en er waren heel wat ups & downs voor nodig, maar zo zie je maar dat als je blijft proberen, je uiteindelijk echt wel vooruitgang maakt. Als ik naar mezelf zie hoe ik een paar jaar geleden was en ik hoe ik nu ben, dat is toch een verschil van dag en nacht.
Alles gaat dus nog perfect, buiten het feit dat ik momenteel een verkoudheid heb. Dat is ook de reden waarom ik gisteren niet ben gaan fitnessen. Ik voel me momenteel nog altijd geen 100 %, maar vanavond ga ik toch maar doorbijten en naar de fitness gaan.

1 opmerking:

  1. Amaai niecy, kei goe bezig!! Hopelijk kan ik je voorbeeld volgen! En veel beterschap hé!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen