maandag 17 november 2008

17.11.2008 : nog maar eens opnieuw beginnen : 78,3 kg

De winnaars zijn de verliezers die niet opgeven. Dat zinnetje blijft in mijn hoofd spoken. En als er één ding is dat ik niet doe, is het opgeven. Ook al moet ik telkens herbeginnen, zo lang ik mij elke keer maar weer herpak, komt alles in orde. Of tenminste dat moet ik zelf kunnen geloven.

Je hoort me dus al aankomen, ik was opnieuw op het slechte pad beland met als gevolg : + 2,1 kg … Hoe kwaad ik hiervoor nu ook op mezelf ben, de schade is geleden en het enige wat ik kan doen is opnieuw beginnen. Dat heb ik dus ook gedaan afgelopen maandag. Vandaag is dus mijn 3e dag dat ik terug bezig ben en ik zie het terug zitten. Het fitnessen was er ook 2 weken niet van gekomen maar afgelopen maandag ben ik ook daar terug mee begonnen. Een geluk bij een ongeluk heb ik het de komende 3 weken superdruk omdat ik tijdelijk 4 dagen avondschool heb in de week (in plaats van 3 dagen) en dat zal het me ook wel een stukje gemakkelijker maken omdat ik dan minder tijd heb om met eten bezig te zijn.

De afgelopen 2 weken heb ik mij weer volledig laten gaan wat betreft snoep en alle andere dingen die “niet zo gezond zijn” met alle gevolgen vandien. Het begint altijd met iets klein en het eindigt altijd in een “vreetfestijn”. Ik heb nog maar eens aan den lijve ondervonden hoe snel je terug volledig in je slechte gewoontes hervalt en hoe moeilijk het toch ook altijd is om je terug te herpakken. Zowel geestelijk als lichamelijk heb ik weer de gevolgen van overdreven suiker eten ondervonden. Achteraf besef ik altijd wel hoe slecht suiker echt wel is, maar op het moment zelf ben je gewoon zo verblind door je suikerroes dat je het gewoon niet wilt beseffen denk ik.

Maar wat geweest is, is geweest en afgelopen maandag, 17.11.2008, is het mij gelukt om mij eindelijk terug te herpakken.

Net zoals de vorige (2) keren wil ik opnieuw de geraffineerde suikers (frisdrank, snoep, wit brood, witte pasta, witte rijst, choco, …) uit mijn voeding bannen én ik wil deze keer een poging doen om zo lang mogelijk geen vettige dingen te eten (frietjes, hamburger, …). Want niet alleen snoep blijkt voor mij een probleem te zijn maar ook vettige dingen proberen mij telkens terug op het slechte pad te brengen.

Ik ben er dus terug volle moed aan begonnen en ik ga er terug voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten