donderdag 1 januari 2009

Goed begonnen is half gewonnen

01.01.2009, een nieuw jaar, een nieuwe start. Maar mijn nieuwe start is al 4 dagen bezig en ik kan met toch wel een beetje trots zeggen dat mijn 4e, geslaagde, dag er bijna op zit.

Vandaag en gisteren zijn wel 2 moeilijke dagen geweest. Met moeilijke dagen bedoel ik dan eigenlijk dat ik mij dan heel lastig voel. Ik heb dan voor niets goesting behalve om in mijn bed te kruipen en ik zit dan vol zelfmedelijden omdat ik niet kan snoepen. Meestal kruip ik dan in mijn bedje voor een paar uren maar sta ik dan even "slecht gezind" op en dat duurt dan meestal ook de rest van de dag. Vanmiddag was het dus ook zover en ik ben dan ook in mijn bedje gekropen, maar ik heb vandaag op dat gebied toch ook voor de eerste keer vooruitgang geboekt. Toen ik in mijn bedje lag, begon ik er over na te denken dat J. eigenlijk wel gelijk had toen hij zei dat hij begreep dat ik me slecht voelde, maar dat ik me er moest proberen over te zetten want als ik nu op mijn tanden bijt, zoveelste vlugger zal ik mijn streefgewicht behalen en vanaf dan mag ik terug "alles" eten (weliswaar met mate). Dus ik heb mij er over gezet en heb gewoon mijn dag verdergezet.

J. en ik hebben geen oudjaar gevierd, we zijn gewoon thuis gebleven en we hebben niets speciaal gegeten, we hebben gewoon ons weekmenu, dat J. opnieuw heeft opgesteld, gevolgd. Het klinkt waarschijnlijk stom, maar de reden waarom het 2 moeilijke dagen zijn geweest, is eigenlijk gewoon omdat ik jaloers ben. Jaloers op alle mensen die gisteren en vandaag gefeest en gevierd hebben, met andere woorden jaloers op alle mensen die lekker (en veel) gegeten hebben deze 2 dagen. J. stelde vanmorgen voor om vandaag eventueel zelfgemaakte frietjes met steak te eten. Ik heb echt getwijfeld maar uiteindelijk hebben we beslist om het toch maar niet te doen. Eigenlijk zou het sowieso een situatie zijn die in mijn nadeel zou uitdraaien. Als ik geen frietjes zou eten, zou ik me slecht voelen omdat ik dan "nee" moet zeggen tegen iets lekkers, en als ik nu wel frietjes met steak zou hebben gegeten, zou ik daarna zeker en vast enorme zin hebben gehad in andere dingen (zoals snoep). Dus aangezien het me toch sowieso een slecht gevoel zou hebben, heb ik, voor ik denk de eerste keer in mijn leven, de gezondste weg gekozen en dus geen frietjes gegeten.

Vandaag kan ik dus eigenlijk 2 x trots zijn op mezelf en heb ik het jaar dus ineens goed ingezet :-)

3 opmerkingen:

  1. Je mag inderdaad fier zijn op jezelf: je hebt het jaar effectief met glans ingezet.

    Ikzelf heb wel degelijk gelet op wat ik naar binnen werkte, maar als je ergens te gast bent, is dat niet altijd gemakkelijk (en soms zelfs 'n beetje onbeleefd).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi niecy
    Super succes met je nieuwe start!!!
    Je hebt het jaar al heel goed afgesloten en al kei goed ingezet!!
    Ik doe met je mee! (ook weeral ;o)
    Zolang we volhouden zal elke dag ons nieuwe kracht en energie geven omdat we zo blij zijn met de resultaten op de weegschaal!
    Deal!?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst een heel gelukkig Nieuwjaar !
    Dat 2009 voor jou een slank jaar mag worden !
    Mij moet je niet vertellen hoe verdomd moeilijk het is om al dat lekkers aan je voorbij zien te gaan. Maar 't zijn diegenen die volhouden, die ook over de eindstreep zullen geraken !
    Go for it !
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen