maandag 26 januari 2009

Trots op mezelf

Ik ben nu een maand terug bezig en in totaal ben ik deze maand 2,8 kg afgevallen. Ik had wel op iets meer gehoopt, maar wat er af is, is er af.

Even een update van de laatste dagen.

Sinds mijn nieuwe start van 29.12.2008 ben ik dus opnieuw gestopt met de geraffineerde suikers maar ik gebruik nog wel candarel (in mijn thee en koffie). J. en ik hebben nu afgesproken dat we 1 x per maand één "no-diet-maaltijd" gaan gebruiken (bv. frietjes, pizza, ...) en dat we die dag/avond ook één ding mogen snoepen. Omdat we dus een maand bezig zijn, hebben we afgelopen vrijdagavond frietjes van de frituur gegeten. Man o man dat heeft echt gesmaakt. Als snoep hadden we voor ons beiden een doosje zeevruchten van pure chocolade (74 %) gekocht waarvan we elk de helft hebben opgegeten (eigenlijk heb ik 7 stuks gegeten en J. 6 stuks). J. had voor zichzelf nog iets gekocht en ik had voor mij nog een lat pure chocolade van 86 % cacao gekocht die 100 gr woog. Vroeger at ik niet graag pure chocolade maar ik vind het nu zalig smaken. Ik kan het zelf nog altijd amper geloven, maar na mijn 7 zeevruchten en een stukje van 25 gr van de 86 % pure chocolade, had ik gewoon genoeg en heb ik de chocolade opzijgelegd !! Ik denk dat het de eerste keer in mijn leven is dat ik mij heb kunnen inhouden en dat ik mij niet ziek heb gegegeten om het toch maar binnen te krijgen. Ik kan er wel nog altijd niet tegen als er chocolade ligt want de dag nadien hebben J. en ik elk de helft van de overgebleven 86 % chocolade opgegeten (dat was dus elk nog 35 gr). Als ik vroeger iets snoepte, dan had ik onmiddellijk daarna of de dag erna enorm veel zin in snoep en dan voelde ik mij ook altijd enorm down. Zelfs dat was dit keer niet het geval. Ik voelde mij zelfs heel goed de dag nadien.

Ik heb ook beslist dat ik vanaf vandaag ook de candarel terug ga weglaten. Ik drink dus vanaf nu geen koffie of thee meer en alleen nog water want ik was de laatste weken echt wel veel te weinig water aan het drinken. Toen ik de eerste keer volledig met suiker stopte, viel het mij op dat ik ineens veel beter afviel. Misschien was dat ook wel een reden waarom ik de laatste weken niet zo goed afviel, omdat ik nog altijd candarel gebruikte. Ik zal wel zien wat het resultaat gaat zijn nu ik ook met candarel ga stoppen.

Ik merk toch echt wel dat ik beetje bij beetje vooruitgang boek en ik ben er zeker van dat ik mijn suikerverslaving ooit volledig zal overwinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten