dinsdag 15 juli 2008

De winnaars zijn de verliezers die niet opgeven

Goed begonnen is half gewonnen zeggen ze altijd, maar dat telt toch niet altijd. Gisteren bv. telde dat helemaal niet.

De dag was goed begonnen : ’s morgens hebben we 10 min. intervaltraining gedaan op de hometrainer (20 sec. zo snel fietsen als je kan en dan 1 min rustig fietsen) en rond de middag zijn we nog naar de fitness geweest. En daar eindigt het “goed begonnen”.

Na onze trouw op de gemeente zijn we van plan om samen met onze ouders en de getuigen te gaan eten. Gisterenavond zijn we naar dat restaurant waar we dan gaan eten, geweest met de bedoeling om alles al te gaan vastleggen en natuurlijk hebben we daar ineens gegeten ook. Het reserveren zelf is er niet van gekomen, want diegene die zich daar mee bezig houdt, is er deze week niet. De reden waarom we (eigenlijk ik) daar willen gaan eten op onze trouw, is omdat ze daar lekkere steppegras-frietjes hebben en dat hebben we gisteren dus ook gegeten : steppegras met steak. Maar dat is nog niet alles. Daarna zijn J. en ik nog naar de cinema geweest, we zijn naar “wanted” gaan kijken. Supergoeie film trouwens. Vorige zaterdag in de cinema heb ik mij zo sterk kunnen houden maar gisteren is het niet gelukt. Zowel J. als ikzelf hebben gesnoept : we hebben allebei een flesje cola gedronken, een magnum gegeten en ik nog een zakje m&m’s (en J. jellybeans) … Maar nadien ben ik wel “gestraft” geweest. Ik heb nog enorme darmkrampen gehad en diarree, mijn darmen waren volledig over hun toeren, met als gevolg dat ik moeilijk in slaap geraakt ben. En vanmorgen heb ik nog van een bijkomend gevolg last : mijn tong doet pijn. Ik heb al ondervonden als ik een paar dagen vettig eet of veel snoep, dat mijn tong dan pijn begint te doen maar het is de eerste dat ik het zo vlug heb, na één avond al. Zo zie je eigenlijk maar hoe snel je lichaam reageert op al dat ongezonde eten.

We zijn vanmorgen wel direct nadat we zijn opgestaan, al gaan lopen (6 x 2 min met telkens 1,3 min. wandelen ertussen). Het lopen ging wel, maar ik merkte toch wel dat ik veel vlugger moe was dan anders en mijn hartslag ging niet zo snel naar beneden als anders. Om al dat slechte eten van gisteren toch iets of wat te compenseren, heb ik vanmorgen, na het lopen, alleen fruit gegeten (bosbessen, aardbeien en een banaan) en deze namiddag gaan we nog fietsen.

Ik ben gisteren in de fout gegaan, maar dat was éénmalig. Ik blijf niet bij de pakken zitten en ik doe nu gewoon terug verder met mijn gezonde menu. Zoals ik ooit gelezen heb een forum : de winnaars zijn de verliezers die niet opgeven !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten