donderdag 17 juli 2008

Geen karakter

Het bijhouden van een (eerlijke) blog heeft zijn voor- en nadelen. Het nadeel ervan is dat je, als het minder goed gaat, dit ook moet delen met de “wereld”. Ik heb eerst getwijfeld of ik het wel zou vermelden, maar ik kan beter gewoon eerlijk zijn, hoe pijnlijk dat ook is.

Je hoort me dus waarschijnlijk al aankomen, … het “gezond eten” is weer door de venster gegooid. We hebben deze week dus een weekje vakantie en tot en met gisterenmiddag kon ik echt niet van mijn vakantie genieten. Ik voelde mij heel de tijd sad en liep met een lang gezicht rond. Ik heb het sowieso altijd al moeilijk om gezond te eten als ik heel de dag thuis zit en zeker als het dan een hele week is. Mijn hersenen zijn er zo op geconditioneerd dat vakantie gelijkstaat met eten en omdat ik dus niet kon eten, voelde ik me miserabel en om mij zo niet te voelen, ging ik altijd maar slapen waardoor ik uiteindelijk bijna heel de dag in bed lag. Ik probeerde mezelf voor te houden dat het wel zou beteren, maar ik kon mij er maar niet overzetten. Ik voelde mij met de dag slechter . Het grote probleem, naast het feit dat ik een week thuis zit, is dat ik eigenlijk ook zit af te tellen naar onze week vakantie in Rhodos eind augustus omdat ik weet dat dat dus ook een week een “eetfestijn” gaat worden en dat is dus ook de reden waarom ik mij maar niet kan motiveren. Ik zie het nut er niet van in om nu “af te zien” en op mijn tanden te bijten om dan na die week Rhodos opnieuw te moeten afzien om het terug gewoon te worden om gezond te eten. Ik weet ook wel dat het geen oplossing is om vanaf nu tot we naar Rhodos gaan vrijuit te eten, want als ik dat zou doen, zou ik enorm veel terug bijkomen.

De nieuwe start nr. 10.101 is dus dit keer uitgesteld naar nu dinsdag 22.07.2008, de dag dat we terug gaan werken. Ik heb al ondervonden dat het echt wel gemakkelijker gaat als ik overdag moet gaan werken want dan heb ik niet zo veel tijd om er over na te denken. Dan heb ik nog 5 weken tot we naar Rodos vertrekken en dus nog 5 weken om toch nog onder de 70 kg te geraken. Vanaf dinsdag ben ik ook van plan om 5 dagen per week naar de fitness te gaan (3 x krachttraining en cardio en 2 x alleen cardio). Het lopen is voorlopig uitgesteld want J. heeft terug last van zijn rug van het lopen en ik begin zelf ook rugpijn te krijgen. Ik wil met het lopen zeker nog wel terug beginnen maar ik wil nog even wachten tot ik wat meer gewicht (en vet) ben kwijtgeraakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten