zondag 13 juli 2008

Nieuwe start van gisteren

Gisteren was het écht de nieuwe start.

Ik ben de dag ’s morgens al goed begonnen want we zijn ’s morgens om 06.00 uur voor de 2e keer gaan lopen : 4 x 3 min met telkens 1,5 min wandelen tussen. Ik had gedacht dat het gisteren moeilijk zou zijn na het snoepen van de 2 dagen ervoor, maar het viel eigenlijk enorm goed mee.

Ik heb mij gisteren heel de dag aan mijn dagmenu gehouden en ik voelde mij ook heel de dag redelijk goed.

’s Avonds ben ik met mijn nichtje en een vriendin naar de cinema geweest naar Sex & The City. Ik vond het een heel goede film, heb een paar keer zelfs met tranen in mijn ogen gezeten. Je merkte zelfs niet dat de film bijna 2,5 uur duurde want de tijd ging zo voorbij.

Maar … voor we naar de cinema gingen : J. had donderdag tegen mij gezegd dat ik één ding mocht snoepen tijdens de film, niet dat ik aan hem toestemming moet vragen om te snoepen, maar hij probeert me op die manier gewoon te helpen om van mijn suikerverslaving vanaf te geraken. Natuurlijk reageerde ik hierop met : neenee, dat hoeft niet, ik ga niets snoepen in de cinema. Tot natuurlijk gisteren puntje bij paaltje kwam … Terwijl ik stond te wachten tot ze me kwamen ophalen, vroeg ik aan J. of ik nog van gedachte mocht veranderen en toch iets mocht snoepen tijdens de film. Hij zei : doe wat je wil, maar je stelt me teleur. En ik moest hem dan beloven dat ik in mijn blog zou schrijven dat hij sterk was en niets ging snoepen en dat ik dus eigenlijk zwak was … Ze kwamen mij dus ophalen en in de auto vroeg mijn vriendin aan mij en mijn nichtje of we van plan waren om iets te snoepen tijdens de film. Tot op dat moment zat ik eerlijk gezegd zelf nog te twijfelen maar mijn nichtje zei onmiddellijk : “Nee, wij gaan niets snoepen.” Mijn nichtje en ik hadden dit namelijk al op voorhand afgesproken. Toen ze dit zei tegen onze vriendin, heb ik nog een paar seconden getwijfeld en toen heb ik geantwoord : “Nee, we gaan alleen een flesje water nemen”. Ik kan dus met heel veel trots zeggen dat ik gisteren tijdens de film niets gesnoept heb en alleen water heb gedronken. :-) Het lijkt maar iets onbenulligs, maar voor mij is dat al heel wat.

Mijn eerste dag is dus gisteren heel goed verlopen. Ik wil er deze keer écht terug voor gaan en tegen Rhodos wil ik minstens terug onder de 70 kg zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten