woensdag 10 september 2008

Hoofdpijn

Wat een hel gisterenavond. Ben om 19.00 uur gaan slapen omdat ik barstende hoofdpjin had. Het begon ’s middags al maar ’s avonds werd het erger en erger. Het begon boven in mijn hoofd en ik voelde het zo naar beneden kruipen langs mijn gezicht. Ik denk dat ik nog nooit zo’n erge hoofdpijn heb gehad. Daar komt dan nog bovenop dat ik 2 x ben wakker geworden, om 21.00 uur en om 23.30 uur, omdat onze bovenbuur aan het hameren was en dan nog vlak boven onze slaapkamer !! Tot mijn verwondering heb ik wel weer kunnen doorslapen tot 06.00 uur. Mijn lichaam zal het dan wel nodig hebben zeker … Ik weet dat dit hoofdpijn heel waarschijnlijk een afkickverschijnsel is van het stoppen met suiker en door het terug gezonder te eten, want de vorige keer dat ik stopte met suiker, had ik ook de eerste dagen hoofdpijn.
Sinds maandag ben ik dus terug gezond aan het eten, ik drink alleen nog water en ik gebruik totaal geen suiker meer (geen choco, confituur, (light-)frisdranken, ook geen zoetstoffen, geen snoep, …). De enige suiker die ik nog gebruik is de suiker die bv. in fruit zit. Je kan natuurlijk suiker nooit voor 100 % vermijden want tegenwoordig zit in de meeste voedingsmiddelen wel iets van suiker, maar ik wil alleszins de zichtbare en overduidelijke suikers laten vallen. Ik heb het nog eens een keer gedaan en toen heb ik het 7 weken en 3 dagen volgehouden. Ik voelde mij toen eigenlijk heel goed, zelfs zo goed dat ik dacht dat één snoepje wel geen kwaad kon. Maar ik zat er toen dus naast … dat ene snoepje heeft toen alles terug om zeep gedaan. Deze keer wil ik het echt wel langer volhouden, mijn doel is om het minstens één jaar vol te houden.
Gisteren ben ik dus ook die proefles gaan doen op de fitness. Het is zo goed meegevallen, dat ik al ineens voor morgen een nieuwe afspraak heb gemaakt om dan echt te starten. Ik kijk er eigenlijk al naar uit.
En vanavond is het de eerste les van mijn tweede jaar avondschool rechtspraktijk. Ben wel benieuwd hoe het is met mijn “klasgenootjes” en ben natuurlijk heel benieuwd naar onze nieuwe docenten. De afleiding van de lessen zullen me alleszins ook wel helpen om niet altijd aan eten te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten