maandag 22 september 2008

Resultaat 2e week : 79,3 kg (- 0,3 kg)

De tweede week zit er op en ik ben 300 gram afgevallen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet denderend vind, maar ja, wat er af is, is er af zeker hé.
Alles gaat nog altijd supergoed, zowel op gebied van voeding als op gebied van sport. Ik ga nog altijd met plezier naar de fitness. Normaal ga ik op zondagvoormiddag fitnessen, maar gisteren waren ze uitzonderlijk gesloten, dus ben ik zaterdag na de les geweest. Toen ik zondagmorgen opstond, vond ik het zelfs spijtig dat ik niet kon gaan fitnessen.
Ik smacht gelukkig nog altijd niet naar suiker. Af en toe denk ik wel eens aan snoep, maar ik kan me er vlug overzetten. Ik ben in mijn “dieetcarrière” al dikwijls gevallen en al dikwijls terug opgestaan, maar ik merk toch dat het elke keer gemakkelijker gaat eens ik mij terug herpak.
Vrijdagavond hebben we frietjes van de frituur gegeten. Moet kunnen vind ik. Daarom niet elke week maar zo af en toe. De frietjes smaakten wel, maar achteraf hadden zowel J. als ikzelf zoiets van : zo speciaal zijn frietjes eigenlijk niet. Ik denk dat eigenlijk bijna elke keer nadat ik frietjes heb gegeten, maar toch krijg ik er altijd zin in. Het is me wel opgevallen dat ik diezelfde avond nog een pijnlijke tong had en dat heeft tot gisteren geduurd.
Zondag was vorige week en ook deze week de moeilijkste dag van de week. Tijdens de week als ik ga werken, heb ik mijn dagelijkse routine en dan gaat alles perfect. Zaterdag valt ook heel goed mee omdat ik dan in de voormiddag toch naar de les moet en in de namiddag doe ik regelmatig een dutje (ik voel dat ik dat echt nodig heb), maar de zondag … Om één of andere reden heb ik de zondag altijd heel de dag zin om te eten, wat dus gisteren ook het geval was. Ik heb eigenlijk ook wel een beetje te veel gegeten gisteren, tussendoor een paar sneden droog brood, ’s avonds nog 2 potjes yoghurt met aardbeien. Langs de ene kant heb ik er dan achteraf wel spijt van als ik te veel heb gegeten maar langs de andere kant denk ik dan : beter een paar sneden brood en wat yoghurt te veel eten, dan een vreetbui van snoep.
Op naar de 3e week …

2 opmerkingen:

  1. Goh,

    Ik leerde je blog kennen op het forum van de WW-site en het is verbazingwekkend!
    Zit hier alles met open mond te lezen

    Het is alsof je mijn verhaal aan het vertellen bent.
    Maar hoe weet je nu of je suikerverslaving hebt? Ik dacht altijd dat ik BED had (benge eating disorder)
    Ik stel mijn ‘1januari’ ook steeds maar uit.
    Mijn nieuw begin zou maandag 29 september moeten zijn.

    Als je zin hebt mag je me altijd mailen.

    Vele groetjes en succes !!!

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals je zegt: wat eraf is, is eraf!

    Overigens, zou het niet kunnen dat je “maar” 300 gram kwijt bent net omdat je zo intensief aan het sporten bent? Door te sporten verbrand je vet, maar krijg je er spieren voor in de plaats. En spieren wegen meer dan vet. Mocht je je omtrekken gemeten hebben, zou het verschil daar allicht groter geweest zijn.

    Soit, je bent goed bezig! Volhouden nu!

    BeantwoordenVerwijderen